Assalamualaikum,HAI!! semua blog ini milik HIJRAHTUL NURAIN. Thanks for coming. iloveyou. xoxo RAA, publish :) p/s : better guna mozilla firefox utk buka my blog okay. maybe lebih dapat sempurna and cantik utk ditengok ..

Followers

Wednesday, June 1, 2011


Semalam aku tunggu dia lama gila, sbb dah bulan 6 ken. Aku tgk jam dah pukul 3 pagi tp tade pun text or calling dr dia. Wahh sumpah, sedih. Pukul 6 lebih aku tjge. Aku tgk fun, Cuma ade text dari “Muhammad akhba” and budak budak ym mganggu. Pelik juga org lain yang ditunggu org lain yang datang. Mula mula aku ingt aku mimpi sbb aku tgh gaduh dgn akhba. Dia hanta text “sunyi. Rindu , ingt tk dia? And bla bla” aku mls nak jawab, so aku forward and hanta balik. Haihh, nk smbung tidur balik, tak boleh mata dah bengkak? Mybe fall in tears lagi lah. Padahal sedap jea dpt tidur, sejuk. Then tk boleh tidur trus keluar bilik, nak mandi, tgk bibik ada.
Bibik: hai ejra, awal bangun. Selalu tgh hari bru bgun?
Aku: tak boleh tidur .
Bibik: kenapa?
Aku: sakit badan. Rase nak pergi urut jea.
Bibik: sakit badan or sakit hati?
Aku : dua dua bik. Haihh entah lah bik, mcm mcm berlaku. Rase dah tk sngup nak hidup.
Bibik:haihh, tk elok kata mcm tuh. Kenapa nih? Cerita lah
Aku: org buad ejra mcm tde perasaan bik, senang senang jea buad ejra mcm nih, kenapa dia buad ejra suka dia bik? Pdahal dia tahu nanti dia akan tinggalkan ejra?menyesal perna kenal dgn dia !
Bibik : patut lah kau berubah kebelakangan nih ,muka kusut jea. Dah tak sopan, asyik nak marah jea. Dulu bahagia tak dgn dia? Tapi siapa dia?
Aku:dia tuh A***bahagia sgt bik, mana taknya everytime everyday everymorning everynight. Kitaorang selalu sesame bik, rase bahagia sgt sbb dia lah yang boleh buad ejra utk lupakan rohma bik.
Bibik: ohh yang nama dia ade kt dlm bilik tuh? Penuh dlm bilik ade nama dia, smpai kt cermin make up pun ade nama dia. Kalau kita pernah bahagia dgn seseorang jgn perna rase menyesal kenal dgn dia. Korang baru nak masuk kea lam cinta cinta nih. Cuba bayangkan suami isteri yang hilang pasangan dia, mereka lg hidup btahun tahun, tiba tiba tidur sorang buad pape sorang , lg terasa taw. Korang nih baru mcm nih jea. Sabar jea lah. Setiap pertemuan mesti ade perpisahan , dan setiap hubungan tuh ade masam manis jea.kau pun muda lg, skola pun tak habes lagi. Kau jgn risau lah , hilang sorang ramai lg yang menanti. Bik tgk kau ramai kawan lelaki, setiap kali keluar ramai yang nak mengorat kau. Kau cantik , and nanti kalau kau pandai , kaya lg ramai yang nak kt kau.
Aku: haha, itu smua dulu bik, nak padam rasa sayang sgt. Biar lah tuh jd kenangan. Yea bik , ejra tahu. Mummy perna kata apa yang bibik kate. Tp skrg memang susah bik,rase apa yg berlaku 3 tahun lepas terjadi balik. Dah lah malas nak ckp lgi.
Bibik: dah lah jangan sedih. Pergi mandi lepastuh solat subuh cepat. Nanti pergi lah jejalan , ptg nanti ikhwan dgn galang nak pergi dating, pergi lah ikut.

Time lunch.
Aku: alaa tgk sup dah habes
Abah: lah, nak makan kea? Mana abah tahu. Nah ambek abah punya, nak tak? Abah pun tknak nih , ingat akak tadi taknak makan dah .
Aku: *buad muka mcm taknak(merajuk konon). Last last nak jugak sbb sup kegemaran aku.
Mummy: ish anak abang nih suka sgt buad muka, dah lah muka masam jea.
Abah: abah paling pantang kalau orang muka masam , lg lg kalau anak dara abah .
Mummy: sejak kebelakangan nih menjadi jadi. Perangai dia. Kerja asyik nak lempang org jea. Skali laki lempang kau, arh baru kau tahu . harituh bukan main kurang ajar lagi. Laki tuh sengaja kacau dia, biasalah nama pun lelaki ken , dia boleh maki hamun lelaki tuh kt tmpt public trus malu lelaki tuh .entah hantu apa yang rasuk dia?
Abah:dia kate apa?
Mummy:” kau apahal kacau kacau aku? Nak kena lempang kea?” lelaki tuh kate dkt kawan dia “ lawa tp kurang ajar” tp harituh dh kata dh kt dia, jgn kurang ajr sgt. Nanti org bdendam dgn kita susah.
Aku: apa lah , itu pun nak bgth kt abah.lgpun kita jgn bg orang pijak kepala kita, kita kena lawan sikit. If bg muka, orang anggap kita remeh jea ..Lgpun akak tahu lah kekuatan lelaki mcm mana.
Galang menyampuk pulak ! last last gaduh kt situ jugak . ishh
Petang tuh aku siap siap nak keluar, aku mandi, then pilih baju. Aku pakai bju lengan panjang and pakai skirt labuh and bertudung. Aku make up. wahh lepas dah siap. Terasa cantik sgt. Galang yang suruh aku bertudung.aku terasa muka aku dah okay balik, dah fresh. Dah lama tak makeup. Today nak refreshing, pergi cuci mata , tk sangka kt bukit tinggi nih ramai gila budak , haihh semakk , dgn mcm mcm gaya, aku teman adik dgn gf dia shopping , awek dia belanja padini lah kateken, then kitaorang balik , nak tgk movie. Smua full ! nak makan beratur panjang . last last kitaorang makan kt klang jea. Ajak gf adik jumpa mummy . ade byk cerita menarik , sbb aku rase today aku cantik sgt aku rase aku dh mcm orang ARAB (nk puji diri sendiri) utk today aku rase aku tsgt perfect. Smpai ramai orang nak shoot aku. Then ade cina nih tgk aku smpai terlanggar kawan dia, haha, tak perna nmpk cina pandang perempuan smpai mcm tuh , aku lalu smua pandang , mybe sbb aku bertudung style sgt nih , malu malu. Then ade dua orang girl nih pandang aku semacam . nak kerek kerek aku apahal? Aku dah elok elok senyum kau nak buad hal pulak , then mummy perasan rupanya mummy pandang kan jea yg dia tgk aku atas bawah. Mummy pun dgr yang dia kate aku punya skirt lawa.aku paling myampah org yg suka tiru dress up aku. Harituh aku pakai snow cap smua nak beli smpai aku punya sendiri pun kena jual , sekrang aku skirt pun kau nak? Harhh ta dpt lah sbb aku beli kt JAKARTA , balik tuh aku online. Aku tgk blog *** , kau buad aku menangis ***, and utk pertama kali aku menangis baca apa yang kau post utk aku , aku tk thu nak kate yg keberapa kali, yg aku post bukan utk kau , yg kau nak terasa sgt kenapa , entah lah weyh , aku terasa gila bila baca post kau , ABANG pulak, lgsg tak kesah pasal aku, its okay !



writing by hijrahtul nurain

HAK MILIK HIJRAHTUL NURAIN